Expertise

Alle jeugdprofessionals van SPRING zijn (post)hbo geschoold en gecertificeerd en geregistreerd als jeugdprofessional. De unieke kracht van SPRING is de expertise: diversiteit en de combinatie van specifieke kennis en achtergrond van de jeugdprofessionals. Onze jeugdprofessionals delen hun kennis met collega’s en leren van elkaar. SPRING wil met behulp van cliënten samen met de gemeenten het nieuwe jeugdstelsel verder ontwikkelen.
SPRING drijft op gedreven generalistische jeugdprofessionals die vooruit willen om professionele jeugdhulp te kunnen bieden op lokaal niveau. In hun aanpak zijn ze proactief en outreachend. Zij zijn nooit uitgeleerd om kinderen, jongeren, gezinnen en hun omgeving de juiste ondersteuning te bieden én te voorkomen dat hulp nodig is. Dat waar ze goed in zijn, delen ze met hun collega’ en met andere professionals in hun netwerk. Het gezin en haar omgeving stimuleren, zodat ze uiteindelijk zelf verder komen. Dat drijft elke jeugdprofessional van SPRING. 

Kwaliteit staat bij ons hoog in het vaandel. Daarom werkt SPRING alleen met de beste jeugdprofessionals en zijn de teams zorgvuldig samengesteld om tot een zo breed mogelijke expertise te komen. Samen zijn zij gedreven om de juiste vrij toegankelijke zorg te bieden en indien nodig de juiste specialistische zorg in te zetten. 
Wij hebben jeugdprofessionals met expertise gericht op onder andere: vraagverheldering, opvoedondersteuning, crisisinterventie, kinderen met een verstandelijke beperking, psychiatrie, ondersteuning onderwijs, Sociale Netwerkversterking, veiligheid, echtscheidingsproblematiek en autisme.

 

Samenwerking in crisissen          

"Collega's laten hun werk vallen of
werken over om samen een
uithuisplaatsing te regelen.
Dat geeft een gevoel van
saamhorigheid en steun."

Eigen kracht versterken

"De spin in het web is echt een rol
voor de jeugdprofessional.
Het systeemgericht te werk gaan en
de korte lijnen zetten dit gezin weer
terug in hun eigen kracht."
   

Spreekuren op scholen

"Door de samenwerking met scholen
is onze inzet preventief.
Hierdoor bereiken we een groot
deel van de doelgroep al bij
het begin van de vraag."